Celem Zgromadzenia jest dążenie do doskonałości drogą rad ewangelicznych przez całkowite oddanie się Chrystusowi...
Wszystkie nasze wspólnoty żyją w jedności, szukają woli Bożej i z miłością ją wypełniają...
Środkowa Afryka czeka na dar bratniej miłości...

Z okazji Dnia Dziecka został zorganizowany Rajd górski zatytułowany  Przygody z przyrodą. Głównym organizatorem był dyrektor Domu Dziecka w Wróblówce, a patronowało temu wydarzeniu PCPR w Nowym Targu.

Udział w pieszej wędrówce przez Gorce wzięły dzieci w raz z opiekunami z 4 Domów Dziecka z Gminy Nowy Targ. Z naszego Domu w Dursztynie wyruszyło 4 dzieci oraz gościnnie jedna dziewczynka z Szaflar.

Rozpoczęliśmy nasze spotkanie wędrówką do Schroniska Stare Wierchy dnia 31 maja około południa. Każdy miał ze sobą plecak oraz śpiwór. Bagaże były ciężkie, a droga trudna. Zimno, deszczowo i błotniście… po około 1,5 godziny marszu dotarliśmy do schroniska, gdzie czekały na nas cieplutkie pokoje. Po zakwaterowaniu, rozpaliliśmy ognisko na kiełbaski i zaczęły się zabawy integracyjne. Około 17 zjedliśmy obiadokolację, a na koniec dnia spotkaliśmy się, by przedstawić ułożoną przez siebie bajkę – Każdy Dom wykazał się własna inwencją twórczą.

Następnego dnia rano spakowaliśmy cały swój dobytek i ruszyliśmy w dalszą podróż do Rabki przez schronisko Maciejowa. Wędrówka była dużo dłuższa niż poprzedniego dnia, ale pogoda była bardziej sprzyjająca – było ciepło i słonecznie. Naszym celem była jednak Wróblówka, gdzie gospodarze Domu Dziecka przyjęli nas, ugościli ciepłym posiłkiem i licznymi atrakcjami. Było wojsko lądowe z muzycznym akcentem koncertowym, była straż graniczna, malowanie twarzy i Straż pożarna. Mogliśmy posłuchać o specyfice pracy dzielnych mundurowych oraz obejrzeć sprzęt który służy im do codziennej pracy :auta służbowe, broń hełmy i kaski oraz mundury.

Dużo zobaczyliśmy, dobrze się bawiliśmy i spotkaliśmy wiele ciekawych ludzi. Był to udany Dzień (a w zasadzie dwa dni ) Dziecka. 😊

” Daj mi, Boże, tę łaskę, „aby serce moje nie odwracało się (ani) na chwilę od Ciebie”, abym zawsze we wszystkich zajęciach pamiętał na obecność Twoją i na to, że Tobie samemu służę.”
bł. o. Honorat Koźmiński

NASZE DZIEŁA:

Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii w Piasecznie

Misja Małgorzata

Przedszkole Anielskie w Szaflarach

Placówka Wsparcia Dziennego “Dom Ciepła” im. św. Antoniego w Lublinie

Przedszkole im. św. Franciszka z Asyżu

Świetlica wsparcia dziennego “Przystań”